Diş Ağrısı

Dişlerimizle ilgili acil durumlar hakkında bilgi sahibi olursak, gerekli durumlarda müdahale edebilmemize imkan tanır. Diş hekimliği ile ilgili olarak, diş ağrısı, travmalar (darbeler), dişlerin yerlerinden çıkmaları (avülsiyon), iltihap gibi durumlar ortaya çıkabilir.

Diş ağrısı, derin diş çürükleri, iltihap, çarpma, vurma gibi darbeler ve mine çatlakları gibi durumlarda ortaya çıkabilir. Bunlardan, acil olarak tanımlanabilecek olanları, genellikle diş çürüklerine bağlı olanlarıdır. Çürük ağrısı, zonklayıcı ya da batıcı tarzda olabilir. Bununla birlikte pozisyona bağlı ağrılar da olabilir. Ayakta durunca azalan ağrılar, yatar pozisyonda şiddetlenebilir. Diş çürüğüne bağlı ağrılarda hastaların yapabilecekleri, ağrı kesici tarzı ilaçlar kullanmak ve diş hekimine başvurmaktır. Ağrının kendi kendine geçmesi halinde, çürük ihmal edilmemeli, yine de doktora gidilmelidir. Ağrı geçse bile, çürükten kaynaklanan iltihap, çene kemiklerine yayılabilir ve enfeksiyona sebep olabilir.

Diş ağrısını iyi gelen yöntemleri deneyebilirsiniz ancak  ciddi veya sürekliyse, mutlaka bir diş hekimine başvurun. Diş problemleri genellikle profesyonel müdahale gerektirir ve ihmal edilmemelidir.

Güncel Tedavi ve Bilgiler

Ağız ve Diş Sağlığı

Bebeklerde Diş Kaşıntısına Ne İyi Gelir?

Bebeklerin diş etlerinde ve çıkan dişlerde kaşıntılar oluşur, bu da onları huysuz kılar. Bu durum, ebeveynlerle birlikte hem bebek hem de aile için zorlu bir süreç olabilir.

Flor Uygulaması

Flor, özellikle diş sağlığı için önemli olan bir mineraldir. Diş minesini güçlendirmeye ve çürük oluşumunu engellemeye yardımcı olur

Ağız ve Diş Sağlığı

Diş Ağrısına Ne İyi Gelir? Nasıl Geçer?

Diş ağrısı, diş veya çevresinde hissedilen bir rahatsızlık hissidir. Diş ağrısının giderilmesi için, bu rahatsızlığın altında yatan temel nedenin tespit edilmesi son derece önemlidir.